tisdag 20 mars 2012

Där ser man =)

Clara har varit med i Kråkes Bokklubb, böcker som är anpassade för att barnen ska lära sig om olika saker. Väldigt pedagogiskt gjorda ochböckerna är som en saga. Som då givetivs handlar om pojken Kråke och hans Familj. Kan verkligen rekommendera denna bokklubb, barnen lär sig väldigt mycket kan jag garantera. Kan även fyndas på tradera har jag sett.

Men iallafall En bok handlar om hur Kråke kom till Världen...ja ni förstår vad det handlar om, dvs resan från "guppigupp" i sängen till födseln....
Kråkes pappa berättar att det bildas jättemånga ägg och sedan är det bara ett ägg som kommer att bli en bebis. Och han brukar säga till Kråke att Kråke var den som VANN=)

Så här hemma hör vi ofta att Clara är Vinnaren, hon var det snabbaste ägget...=) Vi är mycket informerade om detta, Hon VANN!

Häromdagen säger Clara än en gång att

-Mamma, jag är bäst, för jag vann ju, och så jublar hon...

-Ja, fast älskling jag är ju också en vinnare då, jag var ju också snabbast eller hur?, säger jag

Vet ni vad hon säger?

-Ja Mamma jaaaag vet, MEN jag har mer komplicerade celler än du!

Vad svarar man på detta, jag orkade inte ens med en följdfråga...istället skrattade jag och var hyfsat imponerad av detta svar.....från en 6 åring. Jag var överkörd!

1 kommentar: