tisdag 3 april 2012

Gipsad arm!

I söndags när jag var på jobbet ringer min käre sambo och jag hör i bakgrunden att någon är väldigt ledsen...tusen tankar strömmade i huvudet.. det visar sig att Wilma har ramlat och tydligen lyckats få armen under ryggen på nått konstigt sätt. Helt hysterisk och hon höll sig med den andra armen på den armen hon skadat och vägrade släppa taget.
Vid detta tillfället var även Clara dålig så jag fick sätta mig i bilen hem och skjutsa in Micke och Wilma till akuten och sen fick Clara och jag åka hem.
Tiden gick och efter några timmar får jag veta att det blir röntgen, samtidigt kräks Clara här hemma och jag kände sån frustation av att inte kunna vara på båda ställen samtidigt. Ett svidande mammahjärta....

Men det hela slutar iallafall med att Wilmas arm blir gipsad, men ingenting var brutet som tur var. Dock hade hon riktigt riktigt ont och därav gipset för att slippa belasta armen.
Hon hankar sig fram lilla tjejan, lite irritation är det allt. Men hon kämpar tappert min lilla prinsessa.
Idag skulle hon till och med Klä av sig själv...Och efter många om och men så hade hon fått av sig tröjan, envis så in i norden=)

På Torsdag ska gipset bort, sen får vi se hur det blir.
Och imorgon blir det dagis, hon har tjatat hela dan....Måste ju visa sin arm för alla kompisar, och hon har sagt att dom får faktiskt känna liiite bara, hihi

Clara mår också bättre här nu ikväll och längtar till sina kompis, och jag vill åka och jobba
Så vi är nog alla lite trötta på att lunka runt i detta huset. Nu vill vi har vardag igen!!
Undra vilket som väger mest gipset? el Wilma?
=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar