onsdag 22 december 2010

Snöflinga mot marken faller
de skiner som klaraste kristaller.
Från himlen de bildats för världen
dit mamma min fick den sista färden...

Hon finns där bland stjärnor som lyser henne upp
som skyddar henne mot allt som vår värld gjorde
som till slut tvingade henne att ge upp.

Ett monster som hennes kropp tog över
och som föralltid gör att vi sörjer
Vi saknar och längtar, och hoppas och tror
att himlen tar hand om vår älskade mor

Julen blir aldrig mer som förr, det fattas EN och jag
önskar så att hon knackat på min dörr...
Kommit med glädje och kramat mig hårt...
stannat för evigt och inget skulle längre vara svårt....

När snöflingan nu faller jag tänker på dig
och minns alla dagar då du var med mig....Älskar dig!


God Jul Mamma...Du är det finaste stjärnan....

3 kommentarer:

  1. Åh Sofi, jag har inga bra ord. Men känner med dig i mitt hjärta. Du får mig alltid att tänka att man ska ta vara på det man har. För man vet aldrig när det tar slut. Jag träffade ju aldrig din mamma, men jag vet att hon var en fin människa genom dig. Vi ska oxå tänka på henne när vi tittar på stjärnorna.

    Massor med kramar till er.
    /Therése

    SvaraRadera
  2. Många Kramar till er ...saknaden är fortfarande stor även för mig och så är det ju när man har haft en nära vän i många år... God Jul till hela familjen så hörs vi framöver!/Marie-Louise

    SvaraRadera