måndag 13 december 2010

Luciafirande!

Idag var det dax för Clara att gå luciatåg på dagis. Då det vart livliga diskussioner här hemma på morgonen om att hon var tvungen att ha lucialinnet över ytterkläderna då dom ska lussa ute så var hon inte glad på sin pappa när hon kom till dagis. men han lämnade kassan med lusselinnet och kronan och allt vad hon nu skulle ha och så var det med det, haha. Halv fem började lussandet och Wilma och jag och farmor å Malin var på plats för att se på vår lilla lucia. Många många var där för att lyssna och kolla in årets firande. Vi såg dock inte så mycket men jag trängde mig fram och fick några kort iallafall.
För övrigt höll jag på att frysa ihjäl. Tacka vet ja när man själv var liten...då var man inomhus och det var BRA! Men visst det är rätt mysigt att vara ute med, men jag tror att barnen skulle uppskatta att vara inomhus också. Men det var ett jättefint lussetåg med nästan upp till 100 barn. de kallar jag LUCIATÅG:)

Och Clara var glad och hade lusselinne på sig..."de va inte så jobbigt mamma" :)
OCh enda barnet som inte hade mössa på huvudet i 7 minus, de var CLARA.
"fatta du väl att en lucia har ju inte mössa, men det fattar inte dom andra liksom"
Eller söta darling så FATTAR dom andra att det är superkallt ute, och då har man mössa. Men okej, slutdiskuterat. Jag vinner ändå inte:)
Finast var du iallafall, puss:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar