tisdag 21 december 2010

Tomten kollade läget:)

I söndags var tomten på fönsterkik för att se om det fanns några snälla barn och en å annan mamma:)


han var så fin sååå...dock lite mager..men det ska vi nog råda bot på. Clara var helt övertygad om att det var Tina granne, och tyckte mer att jag var superlöjlig som påstod att det var den riktiga tomten.....Töntmamma liksom:)
Så medans jag och den gråtaande rädda "bebisen" följde honom genom varje fönster så sprang clara runt och småpratade " Du är fegis mamma, fattar du väl att det är Tina....sluta nuuuuu"
Sen gick"tomten" vidare till Saga&Isak som faktiskt nästan blev övertygade om att det var den RIKTIGA tomten, och stackars Isak ramlade i trappen, hoppas det gick bra killen, du får nog en extra julklapp i år....det ska jag se till:)
Även Tuva&Nima OCH Tina fick besök utanför fönstret...Och dom hade varit jättesnälla sa dom:)

När vi sedan såg tomten gå mot skogen i den skyhöga snön...haha, du såg så rolig ut....*asg* så upptäckte Clara att hans fotspår faktiskt ledde ut till skogen på vår baksida så blev hon övertygad om att
DET VAR FAKTISKT DEN RIKTIGA TOMTEN!

Kalla han tomten, de gör vi och gröt ska han äta vare sig han vill eller inte....de ska jag också se till!

Så Tack snälla tomten, Hoppas jag också får en julklapp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar