söndag 12 december 2010

Julmys

vi var lediga hela familjen igår och vi hade en så mysig dag här hemma. Inga måsten, vi kunde bara vara liksom. Barnen var glada och tyckte nog att det var rätt skönt att bara vara hemma. Finns ju inte allt för många såna dagar i den här familjen då vi är hemma allihopa. Och desto viktigare att  vi tar vara på den tiden när den ges. Vi är i stort behov av det. Vår barn trivs väldigt bra när vi inte hetsar och hastar med dom, och det har alltid varit en prioritering här hemma. Så Vi började dagen med att Clara var bjuden på kalas hos en dagis kompis på förmiddagen. Sen hämtade vi henne och åkte hem och bara mös. Vi gjorde julgodis, bakade pepparkakor och plockade fram tomtarna. Inte likt mig, alltid varit dagen innan julafton, men i år gjorde vi så...sen ska det bort fort när jula är över. Under tiden satte vi in en oxfile i ugnen och den blev sååå god. med rätt temperatur inne i köttet, blev den perfect! Saftig och mör....yammimums:) Älskar er min underbara familj, ni är glädjen i mitt liv!

Baka pepparkakor är ju bara sååå roligt, eller hur Clara:)

Hmm...undra vart all degen tog vägen? wilma?....

Clara pussade tomtarna som hade stått och frusit på övervåningen. Dom behövde nog mycket kärlek:)

en kram kan också en tomte behöva!

Alltså, VI blir alltid så bra på bild..hmm...Det här var det bästa, då skulle ni sett vad jag valde mellan. Uchs, men undra varför folk alltid säger att jag är så kort, haha jag har ju skiiiiiiiiit långa ben "asg"

Kan det bli en bättre avslutning på en sån myspys dag hemma! Ni är finast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar