torsdag 6 januari 2011

Nytt År Nya Möjligheter:)

2010 har nu övergått till 2011...och nya tider väntar. Snön ligger fortfarande vit på marken och kylan håller sig kvar. Men vi går närmre och nämre mot våren, och just nu väntar jag starkt på dom där magiska, härliga vårkänslorna!
2010 var helt okej...flyttade in i vårt fina NYA hus. Trivs så bra men som jag alltid sagt, Själva huset i rockneby saknar vi något enormt...den planlösningen slår inget annat. Så är det bara! Men man måste göra vissa förändringar i livet, såna som gör att man trivs med läget. Och det gör vi nu, absolut:)
Semestern i Grekland är också något vi aldrig glömmer, det var årets avslappning....och vi saknade det redan när vi vart hemma 2 dagar. Men det är lugnt för Clara har tydligen redan bestämt att VI beställt en resa till kanarieöarna i år...det säger hon...TILL ALLA, haha. Dagispersonalen en efter en frågar när vi ska åka? Den är inte lätt att svara på...busungen:) Men det är ingen resa beställd...inte vad vi vet iallafall:)

Så vad händer 2011 då?
Våra planer är att vi ska få iordning på vår "halvfärdiga" carport...men den hinner väl ramla i backen innan. Nä, den ska bli färdig så fort snön smält bort, då sätter dom igång igen, ska bli skönt faktiskt.
Sen tänkte vi sätta igång med övervåningen...och snart ska vi börja planera hur den ska se ut. Barnen ska få varsitt rum och sen satsar vi stort på badrummet. Jag ska lägga mycket krut på design och form...Ska bli precis som jag eller ja, VI vill ha det, tss...Det ska hur eller hur bli riktigt roligt att få sätta sin egna prägel...
Ett staket eller häck ska det också bli, skulle egentligen blivit nu i höstas men det kom ju lite snö ivägen...lite väl fort tycker jag..hmm
Så mycket jobb med huset blir det, men ack så roligt. Insyns skydd skadar ju inte, då man bor så tätt. Så man får sitt lilla egna, det behöver man:!

Sen får vi väl se vad året bjuder på mer...
Någon fyller ju 30!
En "stor" tjej tar sina förkliv till skolan...snyft snyft...Mammas ängel...så stor nu:)
Att alla läkarbesök med Wilmis ska vara postiva...dock vet vi att vi för varje år går närmre och närmre operation igen. men vi kommer hela tiden vara väl förberedda och vi vet att de människor som har Wilma i sina händer, har full full kontroll. Så vi är lugna  och Wilma är världens starkaste. Så vi hoppas att vi kan gå igenom ytterligare ett år eller två..tre kanske fyra innan korrigering behöver göras. 

Vad som händer mer får tiden visa...men jag håller tummarna för mycket, så är jag förberedd iallafall:) de e ju bra, man vet ju aldrig vad som komma skall.
Men en sak är säker....Det ska bli ett glädje år, Inget annat vill vi vara med om.

Det enda jobbiga jag just nu ser framför mig är den 30 sepember...Då det är 5 år sen min största trygghet och stöttepelare lämnade mig....
.....älskade älskade mamma!

Men jag säger som alla andra

HAPPY NEW YEAR!!!!!!!!
Till alla mina Nära och Kära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar