torsdag 17 juni 2010

Solen bjöd på mycket mys:)

Igår var jag och barnen lediga. Vaknade med strålande sol på andra sidan väggen...underbart! då bestämde jag mig för att vi skulle åka till skälby och bara ha mys mys mys...Börjad med att titta på alla djuren och Clara hoppad in hos kaninerna och gosade lite med dom...Wilma fick dock stå utanför hagen och glatt titta på, kaninerna var inte överförtjusta i att bli jagade:)
Hoppas chocken lagt sig i kaninhagen idag...haha
Efter mycket tittande tog vi oss ner till parken... satte oss på vår filt, och intog pastasalladen vi lagat ihop hemma.
Och efter lite mat i magen var det fullt ös...jag försökte verkligen få in en liten paus med kaffe, men jag lyckades INTE!...Sitta still, funkar ej, ur funktion!..var god försök igen:) EN ANNAN DAG ELR?
Wilma drog öset och sprang till lilla huset med lilla rutschkanan, snubblade bara sisådär 111 ggr..men jaja..:)
Tog sig upp själv för trappan och jag stod bredvid och kollade, hon fixar att åka själv så jag kände mig lugn. KÄNDE MIG LUGN? Väl framme vid kanten på kanan så tar hon tag i stången ovanför och svingar sig framochtillbaka och flyger över hela och landar precis där man ska om man åker normalt vill säga. Fast istället för att landa på rumpan så dyker hon ner med ansiktet rakt i sanden, och sanden satt bra fast i ansiktet bland snor och dregel....snyggt Wilma! "Men lika glad för de e jag", SÅ NU ÅKER VI IGEN...tjing tjing mamma!
 Herregud!

Clara testade allt som gick och sprang runt och såg ut att må så bra:) Älskar när mina små bara lyser av lycka:) 

Vi köpte glass och fick se en snygg volt framåt från ett picknickbord också..ja inte illa. Den stod OCKSÅ lilla Wilmis för..Hon och Clara satt på ena sidan och jag på den andra. Och om man nu ska ramla av en sån bänk så gör man det bakåt, självklart...finns ju inte ryggstöd. men vi testade nått nytt:) Helt plötsligt var Wilma inte vid bordet. Både Clara och jag tittade förvånat på varandra...hmm då hör vi någon som ligger och skriker under bordet. Där ligger den lilla huliganen med en sandwichglass i fejset, illskrikandes!! Hon har liksom lyckats göra en volt framåt, fått under huvudet under bordskanten och kullerbyttat ner i gräset. Det blev en fläskläpp som bevis denna gången. Nu började jag smått fundera på att lämna stället, det räckte liksom nu:) Så Claras fick bestämma en sista grej hon ville göra i lekparken som avslutning. Då valde hon blien som man kan gå upp och sätta sig i och som går att få lite i gungning om man vill. Och givetvis skulle lillpluttas också dit. Vi avslutade som sagt där....MED EN BULA I BAKHUVUDET! Att jag inte bröt ihop...haha. Men vi hade mysigt, och det ä bara att inse...Du vet aldrig vad som kommer hända förrän du prövat...:)
Älskar er mina små underverk!

Försökte få ihop en bra bild på tjejerna tillsammans...lyckades som vanligt till 50 procent, dom andra 50 kan ni ju gissa vem som står för...haha
Men det är enb ild iallafall, man få inte va så petig..:)

Puus på er!!


1 kommentar: